بوستر پمپ و منبع انبساط

بوستر پمپ سیستم آبیاری چیست؟

یک بوستر پمپ فشار آب سیستم آبیاری شما را افزایش داده می‌دهد. نیاز به بوستر پمپ به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله نوع سیستم آبیاری، اندازه چمن شما، طراحی محوطه سازی، محل لوله‌های آب، فشار مورد نیاز برای آبیاری موثر و فشار آب ارائه شده توسط خط آب شما. تمامی این موارد در نیاز شما به یک بوستر پمپ تاثیر دارد.

برخی از مناطق فشار آب کمتری دارند و ساکنان به یک بوستر پمپ همراه با سیستم آبیاری خود برای کارکرد کامل نیاز دارند. در مواردی که سیستم‌های آبیاری قدیمی‌تر از قبل وجود داشته‌اند، ممکن است فشار آب خوبی برای شروع در زمان نصب نداشته باشند و نیاز به یک پمپ تقویت‌کننده داشته باشند که بعد از آن نصب شود. به عنوان مثال، فرض کنید سیستم های آبیاری شما برای کارکردن به فشار 85 PSI نیاز دارند، اما خط آبی که وارد ملک شما می شود فقط 60 PSI فشار دارد. برای افزایش فشار از 60 به 85 برای سیستم اسپرینکلر خود باید یک بوستر پمپ نصب کنید.

بوستر پمپ ها روی خط اصلی آب که به داخل خانه می آید نصب می‌شود. زمانی که تایمر آبیاری یک منطقه را روشن می‌کند، بوستر پمپ را نیز روشن می‌کند. پمپ آب را از خط می‌کشد و آب را با حجم و فشار بیشتری نسبت به خط اصلی آب به تنهایی به داخل سیستم آبیاری فشار می‌دهد. افزایش فشار ایجاد شده توسط بوستر پمپ‌ها ، فاصله اسپری و عملکرد سرهای آبپاش را بهبود می‌بخشد و امکان پوشش بهتر را فراهم می‌کند.

expansion-vs-pressure
expansion-vs-pressure

منبع انبساط در مقابل منبع تحت فشار

مهم ترین تمایز بین منبع انبساط در مقابل منبع تحت فشار، هدف آنهاست. منبع انبساط، انبساط آب را کنترل می‌کند و همچنین از شیرهای آب و بخاری‌ها محافظت می‌کند.از طرف دیگر، منبع فشار عمر پمپ را افزایش می‌دهد. اگرچه قیمت‌های اولیه برای هر دو مشابه است، اما از نظر عملکرد، هزینه و دوام متفاوت هستند.

در زیر تفاوت‌های اصلی منبع انبساط در مقابل منبع تحت فشار در دو دسته ذکر شده است.

  1. عملکرد

درک عملکرد دو نوع تانک بسیار مهم است. در غیر این صورت، گرفتن یک تصمیم ضعیف که به شما کمکی نمی‌کند، بسیار آسان تر است. هر دوی این مخازن فشار را کنترل می‌کنند و از آسیب محافظت می‌کنند.

ابتدا به منبع انبساط نگاه می کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، منبع انبساط به انبساط حرارتی آب کمک می‌کند. آبگرمکن ها معمولا به این مخازن متصل می شوند. آیا تا به حال از کتری برای جوشاندن آب استفاده کرده‌اید؟ آب هنگام گرم شدن به صورت بخار منبسط می‌شود. با این حال، یک سیستم آب بسته مکانیسمی برای کنترل فشار اضافی ناشی از آب در حال انبساط ندارد.

با گذشت زمان، این امر باعث فرسودگی شیرها و بخاری ها می‌شود. در نتیجه پتانسیل ایجاد نشت سیستم آب را دارد. اینجاست که منبع انبساط مفید می‌شود. زمانی که فشار زیادی وجود دارد، آب اضافی بخاری در مخزن انبساط ذخیره می‌شود.

هنگامی که فشار به حالت عادی باز می‌گردد، هوای فشرده در منبع آب را به داخل سیستم برمی‌گرداند. بنابراین شیرها، بخاری و خط تامین شما همگی ایمن خواهند بود.

از طرف دیگر منبع تحت فشار به پمپ آب متصل می شوند. هنگامی که افت فشار در سیستم وجود دارد، انتظار می رود پمپ راه اندازی شود. با این حال، اگر پمپ همچنان در زمان کمبود آب شروع به کار کند و متوقف شود، ممکن است در نهایت دچار فرسودگی و پارگی زودرس شود.

همان اصل فشاری که برای منبع انبساط کار می‌کند اینجا نیز کار می‌کند. منبع تحت فشار همیشه پر از آب است. هنگامی که فشار سیستم کاهش می‌یابد، قبل از اینکه پمپ دوباره وارد شود، آب داخل مخزن برای تامین کسری جریان می‌یابد.

این امر فرکانس کارکرد پمپ آب را کاهش می‌دهد. در عوض، کمتر کار می کند و آب را به طور موثرتری توزیع می‌کند. این امر ایمنی پمپ آب شما را تضمین می‌کند. اگرچه مخزن فشار ممکن است گاهی مسدود شود، تعمیر آن نسبت به تعمیر پمپ آب پیچیده‌تر است.

  • دوام

دوام در مخازن آب همیشه مطلوب است زیرا به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند. میانگین طول عمر مخزن انبساط بین 5 تا 10 سال است. بنابراین، آنها فوق العاده بادوام هستند و می‌توانند سیستم شما را برای مدت طولانی در حالت بالا نگه دارند. از طرف دیگر، یک منبع تحت فشار، عمر کمتری نسبت به منبع انبساط خود دارد. اکثر انواع منبع تحت فشار 5 تا 7 سال قبل از نیاز به تعویض به راحتی سالم می‌مانند.

دیدگاهتان را بنویسید