پالایشگاه نفت چیست؟

پالایشگاه‌های نفت به دلیل مقدار موادی که پردازش، پردازش و ذخیره می‌شوند، عملیات‌هایی در مقیاس بزرگ دارند. ظرفیت فرآوری روزانه یک پالایشگاه نفت می تواند از 5000 تا 600000 بشکه (بشکه نفت) در روز متغیر باشد. در یک پالایشگاه نفت، به فناوری نیاز دارید که کنترل دقیقی بر فرآیند و ورودی‌های آن به شما بدهد. اجزای کلیدی شامل نظارت و کنترل تجهیزات، شیرها، پمپ ها و مبدل های حرارتی است. پالایش طیف وسیعی از فرآیندهای صنعتی برای تبدیل نفت خام یا سایر مواد به محصولات مفید است. این فرآیندها اغلب برای بهبود کیفیت نفت خام و گاز طبیعی استفاده می شود تا آنها را برای حمل و نقل و پالایش به محصولات مفیدتر مانند سوخت یا پتروشیمی مناسب تر کند. برخی ممکن است به طور مداوم کار کنند، در حالی که برخی دیگر به طور متناوب کار می کنند.
پالایشگاه نفت یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت خام نفت تبدیل و به محصولات مفید، معمولاً بنزین، نفت سفید و سوخت دیزل پالایش می‌شود. پالایشگاه‌های نفت معمولاً مجتمع‌های صنعتی بزرگ و گسترده‌ای هستند که لوله‌های گسترده‌ای در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ پردازش شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند. پالایشگاهی که گاهی در آمریکای شمالی کارخانه فرآوری نامیده می شود و گروهی از واحدها که نزدیک به هم در یک مجتمع بزرگ قرار دارند. در یک پالایشگاه نفت خام که رایج ترین نوع پالایشگاه است، نفت خام غلیظ و سنگین از طریق لوله ها به برج های تقطیر بزرگ منتقل می شود. سبک ترین محصولات (آنهایی که بالاترین درصد بنزین را دارند) ابتدا بیرون می آیند و سپس مقادیر فزاینده ای از محصولات کم ارزش را تا سنگین ترین و کم ارزش ترین محصولات (مانند پایه آسفالت) دنبال می کنند.
پالایشگاه های نفت را می توان به عنوان “هر کارخانه فرآوری که نفت خام یا سایر فرآورده های نفتی را به یک محصول مفیدتر تبدیل می کند” تعریف شود. این را می توان با تقطیر، آبگیری و سایر تکنیک ها انجام داد. نفت خام ممکن است توسط تعدادی واحد مجزا برای تولید محصولات مختلف مانند بنزین، سوخت جت، هیدروژن یا لاستیک فرآوری شده باشد. پالایشگاه های نفت مجموعه های صنعتی هستند که نفت خام را به فرآورده های نفتی مانند بنزین، سوخت جت و گازوئیل تصفیه می کنند. فرآیند اصلی تقطیر در پالایشگاه های نفت، تقطیر جزئی است. پالایشگاه‌های نفت نیز مواد اولیه واکنش‌های شیمیایی را که در نیروگاه‌ها، نیروگاه‌های پتروشیمی و سایر سایت‌های صنعتی با حجم بالا انجام می‌شود، تولید می‌کنند.
پالایشگاه‌های نفت معمولاً مجتمع‌های صنعتی بزرگ و گسترده‌ای هستند که لوله‌های گسترده‌ای در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ پردازش شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند. از بسیاری جهات، پالایشگاه های نفت از بسیاری از فناوری ها استفاده می کنند و می توان آنها را به عنوان انواع کارخانه های شیمیایی در نظر گرفت. پالایشگاه نفت یک کارخانه تولیدی است که در آن نفت خام به محصولات با ارزش تر تصفیه می شود. پالایشگاه‌های نفت مجتمع‌های صنعتی بزرگی هستند که با لوله‌کشی‌های وسیع جریان‌های سیال را بین واحدهای بزرگ فرآوری شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند. یک پالایشگاه دارای 3 وظیفه اصلی است: جداسازی محصولات با ارزش کمتر از ارزش بالاتر، تبدیل روغن های سنگین و چسبناک به محصولات سبک تر و حذف یا کاهش ناخالصی ها از مواد اولیه.
پالایشگاه نفت یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت خام به فرآورده های سوختی مختلف مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل و گاز مایع تبدیل و تصفیه می شود. پالایشگاه‌های بزرگ‌تر، پالایشگاه‌های یکپارچه نامیده می‌شوند، زیرا به ورودی‌های غیر انرژی زیادی نیاز است. یک پالایشگاه نفت بخشی از بخش پایین دستی صنعت نفت است. پالایشگاه نفت یک کارخانه تولیدی است که به تبدیل نفت خام به محصولاتی مانند بنزین و نفت سفید اختصاص دارد. تقطیر نفت یک پیشرفت مهم در شیمی بود و زمانی که به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت تأثیر عمیقی بر جامعه داشت. در سال 1846، پتنت انگلیسی برای پالایش مورد استفاده جیمز یانگ، صنعت نفت را باز کرد و صنایع پتروشیمی مدرن را آغاز کرد. پالایشگاه نفت مدرن در اوایل قرن نوزدهم با ساخت یک پالایشگاه کوچک در لندن توسط ساموئل مارتین برای ساخت روغن‌های روان کننده از روغن نهنگ آغاز شد. پالایشگاه نفت یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت (نفت خام) تبدیل و به محصولات مفیدی مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل، پایه آسفالت، روغن‌های کوره، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و نفتای نفتی تبدیل می‌شود. پالایشگاه‌های نفت معمولاً مجتمع‌های صنعتی بزرگ و گسترده‌ای هستند که لوله‌های گسترده‌ای در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ پردازش شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند. از بسیاری جهات
پالایشگاه‌های نفت معمولاً مجتمع‌های صنعتی بزرگ و گسترده‌ای هستند که لوله‌های لوله‌کشی وسیعی در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ فرآوری شیمیایی حمل می‌کنند. پالایشگاه های نفت از طیف گسترده ای از تجهیزات و فناوری برای پردازش نفت خام مانند ستون های تقطیر و کارخانه های هیدروژن به محصولات واسطه ای مانند روان کننده ها استفاده می کنند. پالایشگاه های نفت بزرگ هستند

دیدگاهتان را بنویسید