پمپ آب و تجهیزات استخری

پمپ آب

پمپ آب و سیستم های آبگیری تجهیزات کنترل آب هستند که از پمپاژ یا تبخیر برای حذف یا تخلیه اشکال مختلف آب از محل های ساخت و ساز، بستر رودخانه ها، چاه های معادن، شبکه های مترو زیرزمینی، تونل ها، کیسون و حتی ساختمان های مسکونی استفاده می کنند.

برای بسیاری از سایت‌ها، این سیستم‌های پمپ آب در طول فصل بارانی، دوره‌های باران شدید یا برای مکان‌هایی در مناطق سیلابی حیاتی هستند، زیرا آب‌های زیرزمینی و باران می‌توانند کل سایت را در عرض چند ساعت دچار سیل کرده و باعث تأخیر، فرسایش سطح، آسیب‌های ساختاری، خرابی و شوند.

انواع مختلفی از پمپ آب وجود دارد، از جمله

  • پمپ آب جابجایی مثبت
  • پمپ آب گریز از مرکز
  • پمپ آب جت
  • پمپ آب شناور

برخی از سیستم‌های پمپ آب برای کار مداوم به عنوان یک راه‌حل بلند مدت نصب می‌شوند، جایی که در صورت اخطار، آماده ی شروع به کار هستند، در حالی که برخی دیگر از سیستمهای پمپ آب به صورت روشن و خاموش یا به صورت کوتاه‌مدت (به عنوان اجاره تجهیزات یا خدمات) معمولاً پس از نفوذ آب یا آسیبی رخ داده، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تجهیزات استخری

فیلتر شنی چگونه کار می کند؟

فیلترهای شنی آب را از بالای مخزن از طریق شن و ماسه به پایین مخزن تحت فشار بالا منتقل می کنند. همانطور که آب در پایین دست جریان می یابد، لبه های تیز دانه های شن ذرات مانند گل، زباله و مواد زائد بدن را جمع آوری می کند. ذرات کوچکتر توسط این تجهیزات استخر از آب جدا می شوند تا زمانی که ماسه بسیار متراکم شود و نیاز به شستشوی مکرر داشته باشد.

فیلتر شنی

برای تمیز کردن فیلتر شنی برای حذف شن، فیلتر شنی باید شستشوی معکوس (دستی یا خودکار) انجام شود. شستشوی معکوس یک فیلتر شنی آب را از طریق ماسه حرکت می دهد، از پایین شروع می شود و به سمت بالا حرکت می کند، زباله ها و ذرات را در حین حرکت جمع می کند. وقتی به بالای فیلتر می رسد، به هدر می رود (یعنی دور ریخته می شود و به حوض بر نمی گردد). شستشوی معکوس را می توان در عرض چند دقیقه انجام داد و فرآیندی پر زحمت و زمان بر نیست. پس از اتمام فرآیند شستشو و تخلیه سیستم، ماسه تمیز می تواند فرآیند فیلتر کردن آب استخر را مجدداً شروع کند.

جاروبرقی استخر

یک جاروبرقی یا وکیوم استخر می تواند کمک زیادی به حفظ آلودگی و عاری از جلبک استخر در طول عمر آن کند. کثیفی اگر اجازه دهید برای مدت طولانی روی کف استخر یا پله ها بماند می‌تواند باعث ایجاد لکه شود، بنابراین خوب است که عادت کنید حداقل یک بار در هفته آن را تمیز کنید.

ممکن است به نظر برسد که این کار بسیار سخت است، اما می توانیم به شما اطمینان دهیم که چیزی شبیه جارو کشیدن فرش در خانه نیست. در واقع، بسیاری از افراد می گویند که جاروبرقی استخر خود را تجربه ای آرامش بخش می دانند.

پوشش استخر

بسته به محل زندگی شما، ممکن است نیاز به پوشش استخر داشته باشید یا نداشته باشید. در هر صورت، داشتن یک پوشش استخر برای جلوگیری از ورود برگ ها و زباله ها به استخر و افزودن یک لایه ایمنی اضافی به منطقه استخر زمانی که کسی تماشا نمی کند، می تواند خوب باشد. اگر بخاری استخر ندارید (یا نمی خواهید برای استفاده از آن پول پرداخت کنید، پوشش استخر نیز می تواند به گرم کردن استخر شما کمک کند).

روکش استخر انواع مختلفی دارد که روکش استخر زمستانه کم هزینه ترین و روکش استخر اتوماتیک و رول دک گران ترین است.

مزیت چیلر آبی

یکی از مزیت‌های چیلر خنک سازی طولانی مدت است. سازندگان چیلر فرآیندی معمولاً سیستم‌های چیلر آبی را برای دوام بسیار طولانی می‌سازند. در مقایسه با سایر سیستم های خنک کننده، چیلرهای آبی دوام بیشتری دارند و طول عمر بسیار بیشتری دارند.

توضیح این موضوع نسبتاً ساده است. اکثر اجزای سیستم های چیلر آب خنک معمولاً در داخل خانه نصب می شوند و تنها چند قسمت در معرض عوامل طبیعی آب و هوا (باران، باد، نور خورشید، یخ) قرار دارند.