بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یا سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یا سئو به تکنیک‌هایی اشاره دارد که به وب‌سایت شما کمک می‌کند در نتایج جستجوی ارگانیک (یا «طبیعی») رتبه‌بندی بالاتری داشته باشد، بنابراین وب‌سایت شما را برای افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو هستند قابل مشاهده‌تر می‌کند.

سئو بخشی از موضوع گسترده تر بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) است، اصطلاحی که برای توصیف همه استراتژی های بازاریابی برای جستجو استفاده می شود. SEM مستلزم جستجوی ارگانیک و پولی است. با جستجوی پولی، می‌توانید برای فهرست کردن وب‌سایت خود در یک موتور جستجو هزینه کنید تا زمانی که شخصی کلمه یا عبارت خاصی را تایپ می‌کند، وب‌سایت شما نمایش داده شود.

لیست های ارگانیک سئو و پولی هر دو در موتور جستجو ظاهر می شوند، اما در مکان های مختلف صفحه نمایش داده می شوند. بنابراین، چرا مهم است که وب سایت کسب و کار شما در موتورهای جستجو فهرست شود؟ تنها در گوگل، بیش از 694000 جستجو در هر ثانیه انجام می شود.

سئو و نتایج جستجو

هر ثانیه که وب سایت شما در گوگل ایندکس سئو نمی شود، صدها، اگر نگوییم هزاران فرصت برای کسی که از وب سایت شما بازدید کند، محتوای شما را بخواند و احتمالاً محصول یا خدمات شما را بخرد، به طور بالقوه از دست می دهید. تمرین اصول اولیه سئو و همچنین تکنیک های پیشرفته تر پس از آن، می تواند به شدت توانایی وب سایت شما را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و یافتن توسط مشتریان بالقوه شما بهبود بخشد.

در مورد جستجوی پولی چطور؟ بله، شما می توانید برای فهرست شدن وب سایت خود در موتورهای جستجو هزینه کنید. با این حال، اجرای کمپین‌های جستجوی پولی جای سئو می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، اگر ندانید در حال انجام چه کاری هستید. ناگفته نماند که حدود 88 درصد از کاربران موتورهای جستجو هرگز روی تبلیغات جستجوی پولی کلیک نمی کنند.

چون تنها هدف موتور جستجو ارائه اطلاعات مرتبط و مفید به شما است، به نفع همه است (برای جستجو) موتور، جستجوگر و شما) برای اطمینان از اینکه وب سایت شما در لیست های جستجوی ارگانیک سئو فهرست شده است. در واقع، احتمالاً بهتر است تا زمانی که احساس کنید درک محکمی از سئو و آنچه برای رتبه بندی ارگانیک لازم است، از جستجوی پولی دوری کنید.

بازاریابی و سئو

سئو پیشران است و بازاریابی برون مرزی همانطور که می دانیم مرده است. قبلاً بخشی از بودجه بازاریابی یک شرکت محلی صرف صفحات زرد، روزنامه ها و تبلیغات رادیویی می شد. برای اینکه بتوانید به هر کسب و کاری دست پیدا کنید، باید پیشنهادات و تبلیغات خود را در چهره مشتری قرار دهید.

عصر اینترنت باعث شده است که مصرف کنندگان کنترل را در دست داشته باشند. هرگز برای مصرف کنندگان آسان نبوده است که انبوهی از تبلیغات و سئو و آگهی های بازرگانی را که هر روز می شنوند، تنظیم کنند. از آنجایی که دیگر نمی‌توانید با بازاریابی برون‌گرا توجه آن‌ها را جلب کنید، باید رویکرد خود را به بازاریابی درون‌گرا تغییر دهید و مطمئن شوید زمانی که مصرف‌کنندگان به دنبال شما هستند، به راحتی پیدا می‌شوید.

آخرین باری که از دفترچه تلفن استفاده کردید کی بود؟ گوگل دفترچه تلفن جدید است. اگر وب‌سایت شما برای نمایش کلمات کلیدی سئو و عباراتی که مرتبط با چیزی است که ارائه می‌دهید ایندکس و بهینه‌سازی نشده است، تمام آن ترافیک بالقوه به سمت رقبای شما می‌رود.