انواعی از تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی برای هر صنعت مورد نیاز است. در هر کسب و کار و صنعت نیاز به وسایل، قطعات و محصولاتی است که به آنها تجهیزات صنعتی می‌گویند. در این مقاله به بررسی انواعی از تجهیزات صنعتی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فلومتر

فلومترها ابزار دقیق مفیدی هستند که در صنایع مختلف برای اندازه گیری دبی سیال در حین عبور از لوله مورد استفاده قرار می گیرند. این مایعات می تواند آب، نفت، گاز طبیعی، بخار یا هر چیز دیگری باشد. در حالی که همه فلومترها یک عملکرد مشترک دارند، اما در نحوه عملکرد آنها کمی متفاوت است. ما قصد داریم در مورد برخی ملاحظات برای انتخاب بهترین فلومتر برای کار شما صحبت کنیم،

نکاتی برای انتخاب فلومتر مناسب

هنگامی که به دنبال یک فلومتر هستید، باید برخی از عوامل حیاتی را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را برای کاربرد شرکت خود داشته باشید. اگر یک فلومتر وجود داشت که برای هر موقعیتی کاملاً کار می کرد، انواع بی شماری فلومتر دیگر برای انتخاب وجود نداشت. واقعیت این است که انواع مختلفی از تجهیزات صنعتی فلومترها وجود دارد و کاربرد آنها متفاوت است. هر فلومتر مزایا و قابلیت های مختلفی را ارائه می دهد که آن را به گزینه ای ارزشمند در موارد خاص تبدیل می کند.

1. خواص سیال

برای شروع، می خواهید خواص سیالی را که اندازه گیری می کنید در نظر بگیرید. اول اینکه آیا سیال مایع، گاز یا بخار است؟ چقدر متراکم یا چسبناک است؟ آیا حاوی آلاینده‌هایی مانند حباب‌های هوا یا زباله‌هایی است که می‌تواند روی خوانش تأثیر بگذارد؟

2. دقت

هنگامی که متغیرهای سیالی را که قصد اندازه گیری آن را دارید شناختید، می توانید به دنبال یک فلومتر طراحی شده برای ارائه قرائت دقیق برای برنامه شما بگردید.

در بسیاری از موارد، چندین گزینه برای انتخاب تجهیزات صنعتی خواهید داشت که همه آنها می توانند با شرایط شما کار کنند. با این حال، برخی ممکن است درجه بالاتری از دقت را نسبت به دیگران ارائه دهند. به میزان دقتی که فلومترهای مختلف می توانند ارائه دهند توجه کنید. به طور کلی، یکی از دقیق‌ترین انواع فلومترهایی که می‌توانید پیدا کنید، فلومتر جابجایی مثبت است، اما بسته به اینکه برای چه کاری از آن استفاده می‌کنید، ممکن است این بهترین انتخاب نباشد.

3. مقرون به صرفه بودن

هزینه یک نگرانی عملی است که همیشه قابل توجه است. ممکن است فلومتری پیدا کنید که نتایج بسیار دقیقی را ارائه دهد، اما خارج از محدوده بودجه شما باشد. سعی کنید بین یافتن بهترین گزینه تجهیزات صنعتی ممکن با مقرون به صرفه بودن تعادل برقرار کنید.

به یاد داشته باشید، مقرون به صرفه بودن فقط به برچسب قیمت مربوط نمی شود. ممکن است یک فلومتر استثنایی ارزان پیدا کنید که به نظر می رسد کار کند. با این حال، اگر خیلی نادرست باشد یا مدت کوتاهی پس از نصب از کار بیفتد، در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت، زیرا باید آن را جایگزین کنید.

به دنبال گزینه تجهیزات صنعتی ای باشید که کیفیت و دوام را ارائه می دهد، حتی اگر این به معنای صرف هزینه بیشتر از آنچه می خواهید باشد. این استراتژی به شما این امکان را می دهد که در طول زمان بیشترین بهره را از فلومتر خود ببرید.

فیلتر استخر

آب آلوده ممکن است در استخرهایی که به درستی فیلتر نشده اند اتفاق بیفتد. آیا شما صاحب استخر هستید و می خواهید بهترین نکات و تجهیزات استخر برای نگهداری از استخر خود را بدانید؟ آیا به انواع مختلف فیلترهای استخر علاقه مند هستید و نمی دانید کدام نوع را برای استخر خود انتخاب کنید؟

فیلتر استخر آب استخر شما را از آلودگی ها و میکروب هایی که می توانند شما را بیمار کنند تمیز نگه می دارد. دو نوع کلی فیلتر وجود دارد: فیلتر کارتریجی و فیلتر شنی. ما فکر می کنیم فیلترهای شنی بهترین انتخاب هستند.

فیلترهای استخر چگونه کار می‌کنند؟

چه یک استخر درون زمینی یا یک استخر بالای زمینی داشته باشید، سیستم های استخر معمولاً به همین ترتیب کار می کنند. بخش های مختلف یک استخر به یکدیگر وابسته هستند. یک سیستم استخر برای گردش آب، فیلتر کردن، تصفیه آن و ارسال آن به بیرون تمیز به استخر کار می کند.

پمپ استخر و فیلتر استخر با هم کار می کنند. ایت تجهیزات صنعتی معمولا در کنار یکدیگر قرار دارند. پمپ آب را به گردش در می آورد در حالی که فیلتر آن را تمیز می کند.

چه چیزی را می توان با فیلتر شنی حذف کرد؟

فیلتر شنی می تواند موارد زیر را حذف کند.

  • ذرات جامد
  • لجن
  • حشرات
  • دانه‌ها
  • ذرات آهن رسوب‌شده
  • منگنز

و به دلیل فرآیند فیزیکی و بیولوژیکی در فیلتر شنی ، تک یاخته‌ها و باکتری‌های مختلف را نیز می‌توان کاهش داد. به عنوان مثال از آب های سطحی، آب خنک کننده، فاضلاب، آب فرآیند، آب استخر شنا و آب آشامیدنی حذف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید