دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتورها در اندازه ها و ظرفیت های مختلف تولید می شوند. آنها از واحدهایی که چند پریز و چراغ روی یک سکوی دریایی را تغذیه می کنند تا واحدهای بسیار بزرگتر که قادر به تامین انرژی یک شهر یا شهر هستند، متغیر هستند. یک مجموعه دیزل ژنراتور کوچک می تواند بین 5 کیلو وات تا 50 کیلو ولت آمپر الکتریسیته متناوب AC تولید کند (به عنوان مثال 12 ولت، خروجی 1 فاز)، در حالی که ژنراتورهای بزرگ می توانند تا چندین مگاوات (یا حتی بیشتر) رتبه بندی داشته باشند.

دیزل ژنراتور (DG) یک دستگاه موتور محور است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ترکیبی از یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی، تفاوت آن با یک نیروگاه معمولی در این است که به جای استفاده از توربین بخار به عنوان محرک اصلی، از یک ژنراتور یا دینام در مقیاس کوچک به نام استاتور استفاده می کند. رایج ترین نوع ژنراتور الکتریکی مورد استفاده در دیزل ژنراتور، دینام است.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا

دیزل ژنراتورها اغلب برای برنامه های برق موبایل و به عنوان ژنراتور پشتیبان استفاده می شوند. آنها گاهی اوقات در سایت های ساخت و ساز، مزارع، یا برخی مدارس درجه یک دیده می شوند: برای ارائه یک منبع مناسب انرژی برای غیرنظامیان (در موارد فاجعه). دیزل ژنراتورها نیز ممکن است برای کارکردن انواع سوخت به غیر از دیزل اصلاح شوند. با یک دیزل ژنراتور، می توانید مطمئن باشید که برای هر شرایطی که ممکن است یک منبع قابل اعتماد از برق پشتیبان داشته باشید. این شامل موقعیت‌های اضطراری و همچنین مواقعی می‌شود که شما از شبکه خارج هستید و به منبع مداوم برق نیاز دارید. ما همچنین راه‌اندازی‌های حرفه‌ای نصب‌شده و خدمات در محل را با ژنراتورهای آرمیچر چرخشی خود ارائه می‌کنیم، که ضمن به حداکثر رساندن کارایی و ارائه عملکرد برتر، تعمیر و نگهداری را آسان‌تر و قابل کنترل‌تر می‌کند.

دیزل ژنراتور بادوین

دیزل ژنراتورها برای کارکردن با سوخت دیزل با سرعت کم یا متوسط ​​طراحی شده اند. این ژنراتورها بهترین عملکرد را در شرایط بار کم یا متوسط ​​ارائه می دهند و شامل توان پایین 6 کیلو وات تا 2.5 کیلو ات تا واحدهای با ظرفیت بالاتر که ممکن است تا 20 کیلو ولت توان مصرفی داشته باشند. دیزل ژنراتورها قابل اعتماد هستند و برخی از موثرترین سیستم های قدرت سیار موجود هستند. آن‌ها برای مکان‌های دورافتاده بدون شبکه برق مناسب هستند، زیرا بر خلاف ژنراتورهای بنزینی، بهترین دیزل ژنراتور می‌تواند از انواع سوخت‌ها علاوه بر گازوئیل، از جمله گاز LPG و چندین سوخت برای دفع زباله استفاده کند. بهترین دیزل ژنراتور یک ژنراتور بسیار سازگار با عمر طولانی – به طور متوسط ​​تا 21 سال است.

دیدگاهتان را بنویسید