PLC و ترانسمیتر فشار مطلق

سیستم کنترل PLC چیست؟

PLC مخفف یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی است و به عنوان یک سیستم کنترل کامپیوتری صنعتی، ماشین های برنامه نویسی یا کل خطوط تولید برای کار به طور همزمان کار می کند. سیستم های کنترل PLC برای اهداف مختلف، از خطوط مونتاژ کارخانه تا سواری ترن هوایی، کار می کنند.

سه اصل اساسی یک سیستم PLC عبارتند از:

  • CPU/پردازنده

واحد پردازش مرکزی PLC یا پردازنده بخش اصلی هر سیستم کامپیوتری دیجیتال است. CPU PLC یک سیستم مبتنی بر ریزپردازنده است که کل PLC را با دستورات از طریق تجزیه و تحلیل دستگاه های ورودی کنترل می کند.

  • بخش I/O (ورودی/خروجی)

این ویژگی PLC داده ها را به و از CPU منتقل می کند. ماژول های I/O مربوطه به عنوان رابط داده بین CPU و دستگاه های خروجی کار می کنند و آنها را با کارت های I/O کنترل می کنند.

  • PLC

یک پورت برنامه نویسی در CPU کارت های CPU و دستگاه ها را به هم پیوند می دهد. برنامه نویسی PLC راه حل های ورودی/خروجی را طراحی و تعریف می کند تا به PLC اجازه دهد تا به طور موثر عمل کند.

برنامه نویسی PLC

ورودی‌های یک PLC موارد زیادی می‌توانند باشند. مانند:

  • سوئیچ ها و دکمه ها
  • حسگرهای مجاورت، حسگرهای فوتوالکتریک و سنسورهای وضعیت
  • سوئیچ های لیمیت، سوئیچ های خلاء، سوئیچ های دما، سوئیچ های سطح و سوئیچ های فشار
  • دستگاه های حسگر

پس از تجزیه و تحلیل وضعیت دستگاه های ورودی، PLC می تواند بر اساس برنامه ریزی سفارشی شده توسط کنترل کننده برای دستگاه های خروجی مختلف تصمیم گیری کند. دستگاه های خروجی PLC عبارتند از:

  • شیرآلات
  • آلارم ها
  • پمپ ها
  • چاپگرها
  • رله های کنترل
  • استارت موتور

PLC در یک سیستم یکپارچه شده است، مانند یک خط تولید و به فرآیندهای مکانیکی اجازه می دهد تا عملیات را تغییر دهند یا در حین جمع آوری و انتقال اطلاعات، عملیات را تکرار کنند. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط یک PLC به روند رسیدگی‌ها اطلاع می‌دهند و برای کارکرد مؤثرتر سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

PLC و ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار مطلق

در طول سال‌ها، از ترانسمیتر فشار برای اندازه‌گیری سطوح مایع مخازن باز یا تحت فشار در فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شود. با دیجیتالی شدن سریع، این ترانسمیتر فشار ها اکنون دارای فناوری پیشرفته و ویژگی های اضافی بهبود یافته هستند.

این پیشرفت عملکرد بالا در اندازه گیری ها، بهینه سازی فرآیند و ایمنی عملیاتی را تضمین می کند. در ابتدا، انواع ترانسمیتر فشار به فناوری‌های خازنی و پیزو مقاومت مجهز شدند. امروزه ترانسمیتر فشار با فناوری های مبتنی بر ریزپردازنده عرضه می شوند که به این ترتیب فرستنده فشار هوشمند نامیده می شود. ترانسمیتر فشار مطلق انتخاب محبوبی است.

اصل کار و سایر جزئیات در مورد ترانسمیتر فشار مطلق

ترانسمیتر فشار مطلق که اغلب به عنوان سنسور فشار مطلق نامیده می شوند، اندازه گیری فشار را به مرجع فشار صفر ارائه می دهند که تا حد امکان به خلاء نزدیک است. آنها از 0 درجه کلوین به عنوان نقطه مرجع استفاده می کنند. بنابراین، هیچ مقایسه ای از نظر تغییرات فشار وجود ندارد.

فشار نسبت به خلاء کامل با ترانسمیتر فشار یا سنسورهای فشار مطلق اندازه گیری می شود. این به این معنی است که اندازه گیری ها تحت تأثیر فشار اتمسفر مانند تغییرات فشار هوا یا ارتفاع قرار نمی گیرند. از آنجایی که ترانسمیتر فشار با سیستم خارجی در تماس نیستند، گره انتشار در سیستم وجود ندارد.

سمتی از ترانسمیتر فشار مطلق که در معرض رسانه های فشار قرار نمی گیرد کاملاً آب بندی شده است. ترانسمیتر فشار مطلق در کاربردهایی یافت می‌شوند که نیاز به نظارت بر پمپ‌های خلاء مبتنی بر عملکرد صنعتی دارند. به عنوان مثال، در صنایع غذایی، بسته بندی خلاء برای جلوگیری از تجزیه اکسیژن مواد غذایی فاسد شدنی استفاده می شود، در نتیجه طعم محصول و همچنین ماندگاری آن افزایش می یابد.