روفتاب پکیج و تجهیزات استخری

مزایا و معایب روفتاب پکیج

مزایای روفتاب پکیج

  • سیستم‌های روفتاب پکیج واحدهای تهویه مطبوع انرژی کمتری مصرف می‌کنند. به این دلیل که تمام اجزا در یک کارخانه در شرایط بهینه مونتاژ و پیکربندی شده اند، بنابراین سیستم با حداکثر کارایی کار می‌کند. این به معنای کاهش قبوض آب و برق برای شما است.
  • روفتاب پکیج فضای داخلی را اشغال نمی‌کنند. همه چیز روی پشت بام است به جز کانال ها. شما نیازی به هدر دادن فضای داخلی ندارید.
  • نصب روفتاب پکیج ساده‌تر است. بیشتر کارها در کارخانه انجام شده است. به همین دلیل است که هزینه کلی روفتاب پکیج نسبت به سایر انواع سیستم‌های روفتاب پکیج کمتر است.
  • تشخیص و تعمیر روفتاب پکیج سریعتر است. از آنجایی که همه اجزا در یک مکان قرار دارند، تشخیص مشکلات و رفع آنها برای تکنسین های HVAC سریعتر است. باز هم، این هزینه های شما را کاهش می دهد.

معایب روفتاب پکیج

  • برای نصب یک سیستم روفتاب پکیج، به دسترسی نسبتا آسان به سقف و همچنین فضای سقف برای نصب واحد نیاز دارید.
  • کل سیستم روفتاب پکیج در معرض گرمای زیاد، سرمای شدید، باد، باران، برف، یخ و آلودگی قرار دارد.
  • روفتاب پکیج برای ساختمان های بلند مناسب نیستند. تنها تا جایی که هوای مطبوع می تواند از طریق کانال عبور کند و همچنان ساختمان را گرم و خنک کند. سیستم های روفتاب پکیج برای ساختمان های زیر 10 طبقه بهترین هستند.

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر شما برای تمیز و شفاف نگه داشتن استخر مهم است. مهم است که به طور منظم از فیلتر استخر نگهداری کنید و علائمی که نشان می دهد مشکلی در فیلتر وجود دارد را تشخیص دهید. در اینجا برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در مورد فیلتر شنی خود متوجه شوید و همچنین راه هایی وجود دارد که می توانید از خرابی آن جلوگیری کنید.

آب ابری

آب ابری اغلب نشانه وجود جلبک در استخر است با این حال، در برخی موارد، کدر شدن آب می تواند ناشی از فشار زیاد در فیلتر شنی باشد. در بسیاری از موارد، شستشوی معکوس فیلتر شنی فشار را به حالت عادی برمی گرداند، اما اگر فشار بالا بماند، ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد.

این موارد عبارتند از گیج نامناسب، شن و ماسه بد فیلتر شنی ، مشکل در شیر چند پورت که آب را دوباره به گردش در می‌آورد و از جریان خوب شستشوی معکوس جلوگیری می‌کند، یا انسداد قبل یا بعد از فیلتر.

نشتی فیلتر شنی

چند جا وجود دارد که ممکن است متوجه نشت آب از فیلتر شنی خود شوید. پس از شستشوی معکوس فیلتر، مشاهده جریان کوچکی از آب که از خط شستشوی معکوس خارج می‌شود، معمول است. با این حال، اگر نشت مدت طولانی پس از پایان شستشوی معکوس ادامه یابد، احتمالاً مشکلی در یک یا دریچه های متحرک، حلقه ها یا مهر و موم های واشر عنکبوتی وجود دارد.

بررسی این قطعات ممکن است مشکل را برطرف کند یا ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد. محل دیگری که ممکن است آب نشت کند از خود مخزن فیلتر شنی است. متأسفانه مخزن ترک خورده قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد. اغلب، خرید یک فیلتر جدید به جای فقط جزء مخزن مقرون به صرفه تر است.

استخر را تمیز کنید

بدیهی است که اگر پوشش گیاهی یا سایر زباله ها در طول زمستان به استخر شما افتاد، اکنون زمان آن است که آن ها را حذف کنید تا از لکه شدن یا آسیب های دیگر به استخر خود جلوگیری کنید.

لوازم جانبی استخر فراتر از خود استخر است، زیرا شما لوازم جانبی زیادی مانند توپ شناور، مبلمان استخر و اسباب بازی هایی دارید که بخشی از تجربه استخر هستند. برای تمیز کردن این لوازم جانبی وقت بگذارید تا آنها نیز برای شروع فصل استخر آماده شوند.

انواع بوستر پمپ

بوستر پمپ ها صرف نظر از نوع استفاده (تامین آب، اطفای حریق)، فشار کاری، تعداد پمپ و … معمولا در دو نوع دور ثابت و دور متغیر تولید می شوند.

بوستر پمپ سرعت متغیر

در بوستر پمپ دور متغیر قابلیت تنظیم دور پمپ با استفاده از اینورترهای تابلو کنترل بوستر پمپ دور متغیر وجود دارد. بوستر پمپ دور متغیر از نظر شکل ظاهری همانند بوستر پمپ های دور ثابت هستند اما در برد فرمان با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت شامل استفاده از دستگاه کنترل از راه دور (اینورتر) می شود. که با تغییر دور موتور الکتریکی دبی و فشار مورد نیاز را ایجاد می کند.

بوستر پمپ سرعت ثابت

در بوستر پمپ دور ثابت، سوئیچ فشار نصب شده بر روی آن به نوبه خود به پمپ ها فرمان می دهد تا جریان آب مصرفی را در صورت نیاز تامین کنند. هر بوستر پمپ با حداکثر توان در هر بار راه اندازی تحت بار قرار می گیرد و جریان و فشار آب مورد نیاز را تامین می کند. در این بوستر پمپ با استفاده از سوئیچ های فشار تعبیه شده بر روی بوستر می توان پمپ ها را به نوبت بر اساس نیاز کنترل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید